Veel gestelde vragen

Is er ook een alternatief voor de e-mail verificatie?
bijgewerkt op 2 jaar geleden

Indien je dat wenst, kun je ook gebruik maken van een "software token" op je smartphone of tablet.

Hoe werkt het?

Op het IJburg College wordt uit veiligheidsoverweging in Magister gebruik gemaakt van een zogenaamde twee-stappen-authenticatie.

Je hebt dus niet alleen een gebruiksnaam en wachtwoord nodig, maar ook een tweede stap om te bevestigen dat jij de juiste gebruiker bent (een bank doet dat bijvoorbeeld met een random reader).

Standaard wordt gebruik gemaakt van verificatie per e-mail. Na het inloggen ontvang je een code per e-mail.

Zijn er alternatieven?

Er zijn twee alternatieven:

Hardware token

Dit is een sleutelhanger die de inlogcode code genereert. De sleutelhanger is gekoppeld is aan je account, een andere sleutelhanger gebruiken lukt dus niet. De sleutelhanger kost zo'n € 25 en wordt daarom alleen verstrekt door de school aan ondersteunend personeel.

Software token

Dit is een app op je telefoon die hetzelfde doet als een hardware token, maar kosteloos is. De app heeft een versleuteling op basis een serienummer van je device, je kunt daarom ook maar één apparaat koppelen.

Wat moet ik doen om gebruik te maken van de "Google Authenticator" app?

Eerst dien je de "Google Authenticator" app te installeren op je smartphone of tablet.

iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/google-authenticator/id388497605
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2&hl=nl

Vervolgens dien je via dit helpdesk systeem een verzoek in om gebruik te maken van de Google Authenticator App. We stellen dan je account in om gebruik te kunnen maken van de Google Authenticator App, waarmee de e-mail verificatie komt te vervallen.

Nadat we jou account hebben ingesteld verschijnt er bij de eerstvolgende keer dat je inlogt een QR code. Deze kun je scannen met de camera van je device en wordt je Magister account aan jouw apparaat gekoppeld.

Hou er rekening mee dat wanneer de app verwijderd of een andere apparaat wilt gebruiken, wij de koppeling opnieuw voor je in moeten stellen.

Een ogenblik geduld!

Een moment geduld alstublieft...