Veel gestelde vragen

Een leerling kan niet inloggen in Magister. Wat kan ik controleren?
bijgewerkt op 2 jaar geleden

Wanneer een leerling niet in kan loggen in Magister, komt dat meestal door één van de onderstaande redenen:

Gebruikersnaam

In Magister is de gebruikersnaam zonder "@ijburgcollege.nl". Dit is een veelgemaakte "fout".

Zoeken via Google

Er zijn zo'n 500 Magister scholen. Leerlingen die bij Google zoeken op alleen "Magister" komen daardoor vaak bij een Magister omgeving van een andere school terecht. Google daarom op "Magister" en "IJburg". Nog makkelijker, log in via de website van het IJburg College!

Wachtwoord dat niet werkt

Mocht een leerling zijn wachtwoord vergeten zijn dan kun je op het inlogscherm kiezen voor "Geen toegang tot je account"? Magister stuurt dan een mail naar het Google mail adres van de leerling met een link om een nieuw wachtwoord te verzinnen.

Het is dus wel belangrijk om in Magister te controleren of bij de leerling het juiste e-mail adres is verwerkt.

Geblokkeerde leerling accounts

Wanneer een leerling 5 keer een verkeerd wachtwoord invoert, wordt het account geblokkeerd. Via de onderwijsassistent of de helpdesk kan gevraagd worden het account te deblokkeren en een nieuw (tijdelijk) wachtwoord aan te maken. Als een account is gedeblokkeerd en en nieuwwachtwoord is aangemaakt is het verstandig de eerste keer in te loggen via de website van het IJburg College. Dus niet via de app en ook niet via een 'oude' bladwijzer.

Instellingen browser

Het kan ook zijn dat de instellingen van de browser de werking van Magister beïnvloeden. Dit kun je eenvoudig uitsluiten door de leerling te vragen om in te loggen op een andere computer of iPad.

Labda app

Het gebruik van de Labda app kan zorgen voor problemen bij het inloggen. De enige goede app om te gebruiken is de Maestro app van Schoolmaster.

Een ogenblik geduld!

Een moment geduld alstublieft...